معرفی رسمی کراس‌اوور جدید تویوتا رایز

1
(2)

پس از افشای چند تصویر، تویوتا رسماً کراس‌اوور جدید رایز را رسماً در ژاپن معرفی کرده است. این خودرو روی پلت‌فرم جدید DNGA دایهاتسو ساخته شده که در اصل نسخه‌ای اقتصادی از پلت‌فرم TNGA تویوتا است. به گفتهٔ تویوتا، این پلت‌فرم جدید به ایجاد بدنه‌ای سبک‌وزن و بسیار مستحکم کمک کرده است که منجر به ثبات برجستهٔ هندلینگ و راحتی سواری می‌شود. رایز با 3,995 میلی‌متر طول، 1,695 میلی‌متر عرض و 1,620 میلی‌متر ارتفاع، از C-HR کوچک‌تر است.

2689 معرفی رسمی کراس‌اوور جدید تویوتا رایز

هرچند رایز اندازهٔ کوچکی دارد اما گفته شده از لحاظ فضای بار و فضای داخلی پیشروی کلاس خود است. حجم صندوق بار این خودرو در حالت عادی برابر با 369 لیتر است اما این عدد در صورت خواباندن صندلی‌های عقب این عدد افزایش خواهد یافت. علاوه بر این، کراس‌اوور جدید تویوتا در داخل کابین هم محفظه‌های زیادی را برای قرار دادن اشیاء ارائه می‌کند.

2690 معرفی رسمی کراس‌اوور جدید تویوتا رایز

این کراس‌اوور کوچک ژاپنی به یک پیشرانهٔ 1 لیتری بنزینی سه سیلندر توربوشارژ مجهز شده که 98 اسب بخار قدرت و 140 نیوتن متر گشتاور دارد. گفته شده این موتور شتاب گیری قدرتمند و روان در سرعت‌های پایین و مصرف سوخت پایین و عملکرد آرامی را در سرعت‌های بالا ارائه می‌کند. انتقال نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس D-CVT (گیربکس CVT با دو حالت) صورت می‌گیرد. در این گیربکس به‌منظور بهبود راندمان، هم از تسمه و هم از چرخ‌دنده استفاده شده است. این برای اولین بار است که تویوتا از گیربکس دایهاتسو استفاده می‌کند.

2691 معرفی رسمی کراس‌اوور جدید تویوتا رایز

تویوتا برای رایز یک سیستم چهارچرخ محرک سفارشی را هم در نظر گرفته که کنترل پویای گشتاور نام دارد. این سیستم هنگام آغاز حرکت یا هنگام رانندگی در جاده‌های لغزنده، گشتاور را به چرخ‌های عقب هم انتقال می‌دهد. میانگین مصرف سوخت این خودرو برای نسخه‌های دیفرانسیل جلو 5.4 لیتر در هر صد کیلومتر است درحالی‌که نسخهٔ چهارچرخ محرک در هر صد کیلومتر 5.7 لیتر بنزین مصرف می‌کند.

2692 معرفی رسمی کراس‌اوور جدید تویوتا رایز

رایز همچنین به پکیج ایمنی دستیار هوشمند هم مجهز خواهد بود که سیستم‌هایی مثل ترمز جلوگیری از برخورد، سیستم جلوگیری از اشتباه در شروع حرکت با کنترل ترمز، کروز کنترل تطبیقی با قابلیت ردیابی در همهٔ سرعت‌ها و دستیار پارک هوشمند پانوراما را شامل می‌شود. تویوتا رایز در سه تیپ مختلف با قیمت پایهٔ 1,679,000 ین معادل 14,420 دلار در ژاپن عرضه می‌شود.

منبع: پدال

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

معرفی تویوتا Concept-i در نمایشگاه CES

0 (0) تویوتا در نمایشگاه CES امسال در لاس‌وگاس کانسپت فوق‌العاده‌ای را با نام Concept-i …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
تماس با ما