احتمال توقف تولید تویوتا اونسیس

0
(0)

اونسیس یک سدان خانوادگی متوسط همکلاس تویوتا کمری است که در سال 1997 معرفی شد. این خودرو در انگلستان تولید می‌شود و در بازار اروپا عرضه می‌گردد. اونسیس در اصل نقش کمری را در اروپا بازی می‌کند چراکه کمری در اروپا عرضه نمی‌شود. از رقبای تویوتا اونسیس در بازار اروپا می‌توان به فولکس‌واگن پاسات، فورد موندئو، اوپل اینسیگنیا، مزدا 6، سیتروئن C5، پژو 508 و هیوندای I40 اشاره کرد.

2 2 احتمال توقف تولید تویوتا اونسیس

 

اما چند وقتی است که فروش اونسیس کاهش پیدا کرده است و به همین دلیل تویوتا دربارهٔ آیندهٔ این سدان خانوادگی با تردید روبرو شده و توقف یا ادامهٔ تولید آن‌را بررسی می‌کند. به همین خاطر درحالی‌که دیگر محصولات تویوتا تحت فرایند تازه‌سازی کامل قرار دارند، آیندهٔ اونسیس روشن نیست. با توجه به اظهارات رئیس بخش اروپایی تویوتا، به دلیل کاهش فروش اونسیس، آیندهٔ این خودرو تحت بررسی است.

3 2 احتمال توقف تولید تویوتا اونسیس

 

چند وقتی است در بازار اروپا به دلیل افزایش فروش و محبوبیت کراس‌اوورها، فروش سدان‌ها و استیشن‌ها کاهش یافته است. این امر بر فروش اونسیس هم تأثیر داشته و موجب شده تویوتا احتمال توقف تولید آن‌را مطرح کند. رئیس تویوتای اروپا «Johan van Zyl» دراین‌باره گفته است:

«ما هم‌اکنون در حال بررسی اوضاع‌واحوال بازار هستیم. البته ما در حال حاضر از عملکرد اونسیس بسیار راضی هستیم و این محصول خوبی برای ما است اما به دلیل کاهش فروش این خودرو در حال بررسی سگمنت D بازار اروپا هستیم». نسل فعلی اونسیس در سال 2009 معرفی شد و در سال 2015 مورد فیس‌لیفتی کلی قرار گرفت که ظاهر آن‌را تا حد زیادی مدرن کرده و به دیگر محصولات جدید تویوتا نزدیک نمود. بااین‌حال در شرایط فعلیِ بازار خودروی اروپا و حتی کل جهان، کراس‌اوورها تهدیدی جدی برای سدان‌ها، استیشن‌ها و حتی هاچ‌بک‌ها بشمار می‌روند تا جایی که در اوایل سال جاری سیتروئن بی‌سروصدا سدان C5 را به دلیل فروش ناامیدکننده از لیست محصولات در حال فروش خود خارج کرد.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

احتمال استفاده نسل بعدی تویوتا کرولا از پیشرانه‌ ب‌ام‌و

0 (0) در دسامبر سال 2011 توافقنامه‌ای بین تویوتا و ب‌ام‌و برای کار روی برخی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد تویوتا