استارت تویوتا در بازار خودروهای الکتریکی چین

0
(0)

تویوتا در حال برنامه‌ریزی برای ارائه یک شاسی‌بلند الکتریکی توسط شاخه محلی خود در چین یعنی گک می‌باشد. این خودروساز ژاپنی می‌خواهد پاسخی شایسته به نیازهای سبزتر مشتریان چینی بدهد. این شاسی‌بلند جدید که گک تویوتا ix4 نام دارد لوگوی شریک چینی تویوتا یعنی گک را بر پیشانی خواهد داشت و بر پایه تکنولوژی کم‌هزینه‌تر این کمپانی چینی ساخته خواهد شد. بدین ترتیب تویوتا راهی میانبر برای پاس کردن قوانین کشور چین که همانا سهم 10 درصدی چنین خودروهایی از تولید کمپانی تا سال 2019 می‌باشد را پیدا کرده است. همچنین گک هم به کنترل کیفیت و کانال فروش تویوتا دسترسی پیدا می‌کند.

1669 استارت تویوتا در بازار خودروهای الکتریکی چین

در خبری که به نقل از دو منبع ناشناس منتشر شده آمده شاسی‌بلند جدید گک تویوتا ix4 تا پایان سال جاری وارد بازار می‌شود. این خودروی الکتریکی بر پایه گک ترامپچی GS4 ساخته شده و مدت دو سال است که در فاز توسعه‌ای قرار داشته است. شاید تویوتا همین چند سال پیش اصلاً به فروش خودرویی الکتریکی با برند شریکی چینی فکر نمی‌کرد اما به لطف اهداف دولت چین در تولید هر چه بیشتر خودروهای الکتریکی چنین وضعیتی را پذیرفته است.

%name استارت تویوتا در بازار خودروهای الکتریکی چین
A man stands in front of Trumpchi GS4 from GAC Group displayed at the Shanghai Auto Show, in Shanghai, China April 20, 2017. REUTERS/Aly Song

انتظار می‌رود گک تویوتا ix4 جدید از یک پیشرانه الکتریکی با قدرت 180 اسب بخار و گشتاور 290 نیوتون متر استفاده کند و با استفاده از مجموعه باتری 47 کیلووات ساعتی محدوده حرکتی 310 کیلومتری داشته باشد. ظاهراً تویوتا در حال بررسی کلید زدن همکاری مشابه دیگر با دومین شریک چینی خود یعنی گروه فاو بوده اما هنوز چیزی نهایی نشده است.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

احتمال استفاده نسل بعدی تویوتا کرولا از پیشرانه‌ ب‌ام‌و

0 (0) در دسامبر سال 2011 توافقنامه‌ای بین تویوتا و ب‌ام‌و برای کار روی برخی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد تویوتا