این فراتر از یک کمری تقویت شده است!

0
(0)

نمایشگاه Tokyo Auto Salon، نمایشگاهی بومی در ژاپن است که تیونرها با همکاری خودروسازان این کشور، آخرین مدل های عجیب و غریب از خودروهای ژاپنی را به نمایش می گذارند. هر چند گاه خودروهای با اصالت غیر ژاپنی نیز در آن جا دیده می شوند. این نمایشگاه را می توان به نوعی، نسخه ژاپنی نمایشگاه معروف سما ( SEMA ) دانست. در جایی که تویوتا مفهومی GR سوپرا و سوپرا GT را به نمایش در آورده است، سدان اسپرتی با نام Mark X نیز برای معرفی قرار گرفته است. این محصول را می توان مناسب با سلیقه افرادی دانست که همچنان به سدان های سنتی با پیشرانه اتمسفریک علاقه دارند.

2508 این فراتر از یک کمری تقویت شده است!

شاید ظاهر این سدان، پرفورمنس قدرتمند آن را فریاد نزند، اما Mark X GRMN جدید، قدرت بالایی را از طریق جعبه دنده ۶ دنده دستی به چرخ های عقب منتقل می کند. در قلب تپنده این سدان زیبارو، پیشرانه ۶ سیلندر خورجینی به حجم ۳٫۵ لیتر خفته است که ۳۱۳ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. از آن سو، تقویت ویژه ای روی سیستم تعلیق خودرو در جلو و عقب آن صورت گرفته است و جعبه فرمان الکتریکی و سیستم کنترل پایداری نیز به خوبی از پس کنترل این سامورایی بر می آیند.

2509 این فراتر از یک کمری تقویت شده است!

اما خریداران مارک ایکس با پرداخت هزینه بیش تر، می توانند این خودرو را در نسخه CFRP سفارش دهند که ۱۰ کیلوگرم نسبت به نمونه های عادی سبک تر است. این وزن کم تر از جایگزینی مواد ساخت جدید با سقف فولادی مدل استاندارد به وجود آمده است و در ضمن مدل های CFRP، نقطه ثقل پایین تری هم دارند که کمبود پایداری بر اثر کمبود وزن را جبران می کند. از دیگر ویژگی های استاندارد مارک ایکس، می توان به رینگ های ۱۹٫۰ اینچی ساخت BBS و لاستیک های ۴۰/۲۳۵ و ۳۵/۲۵۵، به ترتیب در جلو و عقب و کالیپرهای ترمز ساخت برند GR اشاره کرد که به طور تخصصی برای مارک ایکس طراحی شده اند.

2510 این فراتر از یک کمری تقویت شده است!

درون کابین مارک ایکس هم تویوتا حرف هایی برای گفتن دارد. جایی که صندلی های در بر گیرنده، پدال های آلومینیومی و قطعه های فیبر کربنی به چشم می آیند. تیراژ تولید این سدان اسپرت به ۳۵۰ دستگاه، محدود شده است که از خاص بودن این مدل نسبت به نسل قبلی آن که در سال ۲۰۱۴ و تنها در تعداد ۱۰۰ دستگاه عرضه شد، می کاهد. خریداران مارک ایکس برای تصاحب این خودرو حداقل باید ۵ میلیون و ۱۳۰ هزار ین ژاپن هزینه کنند که این رقم معادل با ۴۷٫۳۷۰ دلار است.

منبع: اسب بخار

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

تصور دوباره مفهوم ویلچر با چالش جذاب تویوتا!

0 (0) موسسه حمل‌ونقل تویوتا 5 فینالیست چالش حرکت بدون محدودیت را در رویداد تکنولوژی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد تویوتا