بررسی تویوتا آوالون ۲۰۱۳

0
(0)

حدود پنج سال پیش که تویوتا اوالون با کاست پلیر استاندارد خود، وارد بازار شد، چیزی بیشتر از یک کمری قدیمی با رنگ و لعاب جدید و صندلی‌های راحت به‌نظر می‌رسید. سواری با اوالون، بسیار راحت‌تر بود و ورود و خروج به خودرو آسان‌تر انجام می‌شد. تغییر دنده‌ها در اولون، آسان‌ترین کار ممکن بود. با این‌حال، تویوتا اوالون در سال‌های گذشته، همچنان نظاره‌گر پیشرفت رو به جلوی اتومبیل‌های دیگر بوده و در مدل ۲۰۱۳ خود، تغییر قابل‌توجهی به خود ندیده است.

9 2 بررسی تویوتا آوالون ۲۰۱۳

از لحاظ طراحی بدنه، تویوتا اوالون ۲۰۱۳، شبیه به طراحی کوپه‌های اسپورتی شده است. نسبت به مدل قبلی، طول خودرو، ۶/۱ سانتیمتر و عرض خودور ۱/۵ سانتیمتر کوچکتر شده‌ و فاصله سقف خودرو تا کف جاده حدود یک اینچ کوتاه‌تر شده است. اگر جلوبندی کت‌‌فیش قبلی اوالون را که از کرایسلر سبرینگ سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ گرفته شده بود، به خاطر داشته باشید، حتماً تصدیق خواهید کرد که شکل ظاهری کنونی اوالون، بهترین چهره اوالون در عمر طول و دراز خود بوده است. در واقع طراحی زیبای آن، می‌تواند رقابتی هیجان‌انگیز با دیگر سدان‌های بزرگ مانند بیوک لکراس، شورولت ایمپالا، هیوندای ازرا، کیا کادنزا و لکسوس ES350 داشته باشد. داخل کابین، با وجود شیب در سقف اوالون، فضای کافی برای سر پیش‌بینی شده است. در طراحی داخلی جدید، ۴/۳ سانتیمتر از فضای پاها در عقب کاسته شده است. این فضای پاهای کمتر، در واقع، قربانی فضای بیشتر برای حمل وسایل شده است. فضای حمل وسایل در اوالون ۲۰۱۳، ۰/۰۴۵ مترمکعب افزایش یافته که تقریباً به همین مقدار از جای وسایل گلف در بیوک لکراس بزرگتر است. با وجود این کاهش فضا، طراحی داخلی اوالون به صورتی است که از مدلی مانند لکسس LS نیز جادار تر به نظر می‌رسد.

10 3 بررسی تویوتا آوالون ۲۰۱۳

بخش جلوی کابین نیز با طراحی فوق‌العاده شبیه به لکسس، راحت و اطمینان‌بخش به نظر می‌رسد. صندلی‌های جلوی چرمی با تکیه‌گاه‌های کناری، برای سفرهای طولانی‌مدت، بسیار مفید خواهند بود. طراحی داشبورد، کاملاً ساده و مرتب انجام گرفته و حتی نگهدارنده قهوه نیز در پوشش چرم فاکس پیچیده شده است. علاوه بر صفحه نمایش لمسی وسط برای کنترل صدا و سیستم راهبری، یک مونیتور کوچکتر و غیرلمسی برای نمایش وضعیت سیستم کنترل هوا استفاده شده است. در این مونیتور کوچکتر، کنترل‌های خازنی برای کارهای دیگر در سیستم صوتی، HVAC و برنامه های کابردی و تغییر دنده اوالون، در دسترس قرار می‌گیرد. یک دکمه apps نیز می‌تواند برای وصل شدن بلوتوثی به سیستم‌هایی مانند پاندورا، بینگ، آی‌هرت‌رادیو، کنترل قیمت سوخت و سیستم راهبری بر اساس گوشی‌های هوشمند، به کار بیاید. اگر بسته تکنولوژی را در هنگام خرید انتخاب کنید، حتی می‌توانید یک شارژر برای گوشی خود به همراه داشته باشید.برای هواداران اوالون، موتور آرام و متین و در عین‌حال، با واکنش سریع ۳/۵ لیتری V6 با قدرت ۲۶۸ اسب‌بخار، چیز ناآشنایی نیست. این نوع موتور سال‌هاست که در اوالون استفاده می‌شود. در سیستم گیربکس شش‌دنده اتوماتیک با شیفت دستی دنده‌ها در گشتاورهای معین، یکپارچگی خاصی، قابل‌مشاهده است. داخل کابین صدایی از موتور و تغییرات دور موتور مشخص نیست. در واقع، مانند لکسس، همه چیز در داخل کابین، آرام و بی‌صداست.

12 2 بررسی تویوتا آوالون ۲۰۱۳

سه حالت رانندگی برای اوالون در دسترس قرار گرفته: اکو، نرمال و اسپورت. در حالت اکو، واکنش پدال گاز آهسته‌تر است و همچنین شیفت به دنده بالاتر، با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد. در مقابل، در حالت اسپورت، پدال گاز واکنش بیشتری داشته و سرعت تعویض دنده‌ها آهسته‌تر است و به همین نسبت واکنش فرمان خودرو بیشتر می شود. سیستم فرکان اوالون از نوع الکتریکی است که نسبت آن متغیر است و در کل، نسبت به مدل سال قبل از عملکردی سریعتر برخوردار است. همچنین، میله ضدّ چرخش در عقب، کنترل فرمان را بهتر کرده و لغزش بدنه در پیچ را کاهش داده است. این سیستم در کنار تایرهای 225/45-18، چسبندگی بسیار خوبی را برای اوالون ۲۰۱۳ به ارمغان آورده و دیگر خبری از آن خودروی متزلزل روی جاده نیست. نیروی وارد در سر پیچ در اوالون ۲۰۱۳ برابر 0.82 g است که اندکی بهتر از مدل سال قبل است. لاتیک‌های بزرگتر، در بهبود وضعیت ترمز نیز مؤثر بوده‌اند و مسافت توقف کامل از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت به اندازه ۳/۶۵ متر، نسبت به مدل سال قبل کاهش یافته است.

11 2 بررسی تویوتا آوالون ۲۰۱۳

قیمت پایه اوالون از ۳۲ هزار دلار شروع می‌شود. در عین حال این مدل به تجهیزات زیادی مانند مونیتور لمسی برای سیستم راهبری و صدا، استارت بدون کلید، سرویس دیتای ان‌تیون، رادیوی دیجیتال و ماهواره‌ای، دوربین عقب و سیستم مونیتورینگ نقطه کور و نمای عقب، مجهز است. مدل ۴۰ هزار و ۴۴۵ دلاری که برای تست این مدل مورد استفاده قرار گرفته، از لوازم اضافه دیگری مانند سیستم صوتی ۱۱ اسپیکر JBL، چراغ بالاهای HID، برف‌پاک‌کن‌‌های حساس به باران، گرم‌کن صندلی‌های عقب وجلو و نمایشگر رنگی سیستم کنترل دما، بهره می‌برد. همچنین، می توان ۱۷۵۰ دلار دیگر برای بسته تکنولوژی شامل لوازمی چون کنترل دینامیک رانندگی، سیستم پیش‌‌برخورد و شارژر گوشی، خرج کرد. از آپشن‌های دیگر اوالون، می‌توان به پوشش کف خودرو و محل وسایل ۲۲۵ دلاری و جعبه کمک‌های اولیه ۲۹ دلاری اشاره کرد.
در واقع، برای تویوتا اوالون، وضعیت از نوار کاست به پخش آهنگ‌ از طریق بلوتوث، ارتقا یافته که قدم بسیار مهمی است. با طراحی‌های اندک، ولی زیبایی که برای سدان انجام گرفته، و کمی هم بهبود شاسی و استفاده با برنامه از تکنولوژی‌های جدید، این خودروی سطح بالا از تویوتا، در مجموع، گامی هر چند کوچک، به سمت جلو برداشته است.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

احتمال استفاده نسل بعدی تویوتا کرولا از پیشرانه‌ ب‌ام‌و

0 (0) در دسامبر سال 2011 توافقنامه‌ای بین تویوتا و ب‌ام‌و برای کار روی برخی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد تویوتا