بررسی تویوتا پریوس C مدل 2018

0
(0)

در سال ۲۰۱۲ پریوس C بر پایه اصول مبتنی بر کاهش مصرف سوخت مدل پریوس هیبریدی، وارد خط تولید تویوتا شد. این مدل که بر اساس تویوتا یاریس تکوین و توسعه یافته، ادعای مصرف سوخت 4.7 لیتربرصد کیلومتر را در حالی مطرح می‌کرد که از قیمتی زیر ۲۰ هزار دلار برخوردار بود. این میزان از مصرف در حدود 2.7 واحد بهتر از کم مصرف‌ترین نسخه یاریس در آن زمان محسوب می‌شد و البته قیمت آن در حدود ۵ هزار دلار گران‌تر از نسخه پایه یاریس بود. امروزه با کاهش بهای سوخت، تویوتا پریوسC از جذابیت کمتری برخوردار است. همچنین بهای آن نیز افزایش یافته و به 21,525 دلار رسیده است. در ضمن مصرف سوخت آن نیز افزایش یافته و به 5.1 لیتربرصدکیلومتر رسیده است.

1436 بررسی تویوتا پریوس C مدل 2018

تویوتا پریوسc جدید از همان مجموعه قوای محرکه مدل 2012 بهره می‌برد. این سیستم شامل یک پیشرانه ۴ سیلندر خطی به حجم ۱.۵ لیتر و یک جفت موتور/ژنراتور AC است که توان خروجی آن برابر 99 اسب بخار بوده و نیروی حاصل، از طریق یک گیربکس CVT به چرخهای جلو منتقل می شود. همانند سایر محصولات هیبریدی تویوتا، موتور الکتریکی کوچک‌تر طوری عمل می‌نماید که از فشار کاری پیشرانه احتراق داخلی کاسته شده و موتور دوم نیز به طور مستقیم به دیفرانسیل نهایی متصل شده و مشغول تامین قوای محرکه است. همچنین موتور الکتریکی دوم به تولید جریان برق نیز خواهد پرداخت. انرژی الکتریسیته مورد نیاز موتور برقی توسط یک مجموعه باتری نیکل-متال هیدرید به ظرفیت 0.9 کیلووات ساعت تامین می‌شود که در بخش زیرین صندلی های عقب واقع شده است.

1437 بررسی تویوتا پریوس C مدل 2018

در حالت الکتریکی خالص، پریوس c قادر است تا مسافت 1.6 کیلومتر را تنها به واسطه انرژی برق بپیماید. با وجود برخورداری از وزن نسبتا پایین 1200 کیلوگرمی، پریوس C چندان سریع و چابک نیست. شتاب صفر تا 96 کیلومتربرساعت خودروی مورد بررسی برابر با 11.4 ثانیه بوده و در تست یک‌چهارم مایل نیز رکورد 18.2 ثانیه با سرعت 120.7 کیلومتربرساعت به ثبت رسید. البته عملکرد گیربکس CVT موجب تشدید رخوت و بیحالی پریوسc می‌شود، منتها تنها چیزی که در اینجا کمی به انسان آرامش می‌دهد، گشتاور 170 نیوتن متری موتورهای الکتریکی است که باعث شده تا پریوسC در مدت زمان 3.3 ثانیه از حالت سکون به سرعت 48 کیلومتر بر ساعت دست یابد. همچنین 8.3 ثانیه طول می کشد تا از سرعت ۸۰ به ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت برسد. این زمان در قیاس با رکورد میتسوبیشی میراژ که با بهای 15,490 دلار به پیشرانه سه سیلندر و گیربکس CVT مجهز شده، به میزان 0.4 ثانیه بیشتر است. همچنین میزان مصرف سوخت میراژ در بزرگراه معادل 5.5 لیتر بر صد کیلومتر است که با مصرف پریوسC برابری دارد.

1438 بررسی تویوتا پریوس C مدل 2018

طی مسافت 885 کیلومتری، میزان مصرف سوخت ترکیبی پریوسC برابر 6.5 واحد برآورد شد که معادل 1.4 لیتر بر صد کیلومتر از میزان مصرف رسمی اعلام شده برای آن بیشتر است. قدرت ترمزهای پریوس سی به نحویست که این خودرو را از سرعت 112 کیلومتربرساعت در فاصله 52.7متری، به طور کامل از حرکت باز می‌دارد. برخلاف بخش فنی، ظاهر پریوس سی برای سال 2018 دچار تغییر و تحول شده است. از جمله این تغییرات می‌توان به رینگ‌های جدید هشت پر، ریل سقفی، تحولات در هر دو انتهای جلو و عقب به‌گونه‌ای که ظاهری خشن و جسورانه‌تر به پریوسC بخشیده و در نهایت چراغ‌های جلو و عقب بازطراحی شده از نوع LED اشاره نمود.

1439 بررسی تویوتا پریوس C مدل 2018

در داخل کابین قطعاتی از جنس پلاستیک مشکی رنگ براق در داشبورد و غربیلک فرمان به کار رفته‌اند. تجهیزاتی نظیر: تهویه مطبوع اتوماتیک، صفحه نمایشگر ۶.۱ اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی، غربیلک فرمان که دکمه‌های کنترل سیستم صوتی و بلوتوث در آن به صورت یکپارچه تعبیه شده است، به صورت استاندارد ارائه شده‌اند. صفحه کیلومتر شمار که در قسمت بالایی میانه داشبورد قرار گرفته، از نظر ارگونومی چندان بی‌عیب نبوده و برخی از قسمتهای داشبورد به علاوه پنل درب‌ها نیز از جنس پلاستیک خشک و ارزان قیمت ساخته شده‌اند. داخل کابین پریوسC به طرز اعجاب‌آوری جادار بوده و فضای پای سرنشینان عقب حتی نسبت به مدل بزرگتر تویوتا پریوس نیز بیشتر است. همچنین حجم محفظه بار پریوسC معادل 481 لیتر است که در صورت خواباندن صندلی‌های ردیف عقب این حجم قابل گسترش خواهد بود.

1440 بررسی تویوتا پریوس C مدل 2018

همچنین ضمن پرداخت مبلغ 22,235 دلار بابت تملک نسخه two تویوتا پریوسC، می‌توانید از امکانات رفاهی نظیر: کروزکنترل، صندلی‌های عقب با قابلیت تا شوندگی 60/40 و کاور محفظه بار بهره‌مند شوید. بهای نسخه one به عنوان مدل پایه پریوسC معادل 21,525 دلار است. همچنین نسخه three با بهای 23,750 دلار، از کلید مجاورت به همراه استارت دکمه ای و سیستم مسیریابی سود می برد. البته کار به همین جا ختم نمی‌شود و نسخه four پریوسC ضمن ارزش 25,860 دلاری، از تجهیزاتی همچون مه‌شکن های LED، صندلی‌های روکش شده با چرم مصنوعی، آینه‌های جانبی مجهز به گرمکن و چراغ راهنما برخوردار گشته است.

1441 بررسی تویوتا پریوس C مدل 2018

خودروی مورد بررسی در اینجا از نوع پریوسC نسخه four بوده و به دلیل برخورداری از برخی تزئینات ظاهری دیگر، بهای آن تا 26,479 دلار افزایش یافته است. این رقم به مقدار 419 دلار بیش از بهای تویوتا پریوس اکو با مصرف سوخت 4.05 در شهر و 4.4 در بزرگراه به همراه 226 لیتر فضای بیشتر در قسمت بار است.

1442 بررسی تویوتا پریوس C مدل 2018

در پایان با توجه به وجود برادر بزرگتر این خودرو یعنی تویوتا پریوس(نسخه غیرC)، پریوسC از ارزش خرید کمتری برخوردار بوده و در قیاس با خودروهای سابکامپکت عادی، لذت رانندگی کمتری را منتقل می‌نماید. میزان مصرف سوخت این خودرو نیز آنقدرها اندک نیست که مورد توجه ویژه قرار بگیرد. به هر روی، چه از منظر یک خودروی هیبریدی و چه از نگاه یک هاچبک ساب کامپکت، پریوسC نمی‌تواند انتخاب اول شما باشد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

احتمال استفاده نسل بعدی تویوتا کرولا از پیشرانه‌ ب‌ام‌و

0 (0) در دسامبر سال 2011 توافقنامه‌ای بین تویوتا و ب‌ام‌و برای کار روی برخی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد تویوتا