تویوتا: هیبریدی‌ها مهم‌تر از الکتریکی‌ها هستند!

0
(0)

تویوتا در مقایسه با سایر خودروسازان مطرح دیرتر وارد بازی الکتریکی‌ها شده و به نظر می‌رسد علیرغم اعلام برنامه‌های خود برای تولید نسخه الکتریکی C-HR در چین هنوز هم تعلل می‌کند. مدیر تویوتا انتظار دارد فروش محصولات هیبریدی مرسومش در سال 2030 به 4 میلیون دستگاه برسد. این خودروساز همچنین برنامه‌هایی برای تولید خودروهای پلاگین هیبریدی و الکتریکی دارد اما تویوتا معتقد است این خودروها فروش چند صد هزار دستگاهی در سال 2030 خواهد داشت.

1704 تویوتا: هیبریدی‌ها مهم‌تر از الکتریکی‌ها هستند!

مدیر بخش قوای محرکه این برند خوش‌نام گفته بزرگ‌ترین مشکل خودروهای الکتریکی به باتری‌های لیتیوم-یونی آن‌ها مربوط می‌شود زیرا آن‌ها گران، بزرگ و سنگین هستند. او همچنین به این نکته اشاره داشته که باتری‌ها ظرفیت خود را با گذشت زمان و شارژهای زیاد از دست می‌دهند. او معتقد است یک خودروی الکتریکی با ابعادی در پریوس نیازمند باتری 40 کیلووات ساعتی به منظور ارائه محدوده حرکتی حدود 400 کیلومتری است. در حالی که خود باتری هزینه‌ای بین 7203 تا 10805 دلار خواهد داشت که بیش از قیمت یک موتور درون‌سوز است و حتی اگر هزینه باتری تا سال 2025 به نصف کاهش یابد هنوز هم خودروهای الکتریکی جذابیت زیادی برای مشتریان نخواهند داشت.

1705 تویوتا: هیبریدی‌ها مهم‌تر از الکتریکی‌ها هستند!

اگرچه مدیر تویوتا علاقه‌ای به باتری‌های لیتیوم-یونی ندارد اما درباره باتری‌های حالت‌جامد کاملاً خوش‌بین بوده و گفته که تویوتا درصدد است آن‌ها را در سریع‌ترین زمان ممکن بسازد. اگرچه شایعاتی درباره عرضه این باتری‌ها در اوایل دهه میلادی آینده وجود دارد اما مدیر تویوتا گفته سال 2030 چارچوب زمانی واقع‌بینانه‌تری برای تولید باتری‌های حالت‌جامد است.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

تیزر مرموز تویوتا FT-AC کانسپت

3 (2) در سی ام نوامبر تویوتا یک خودروی مفهومی شاسی‌بلند و آفرود با نام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
تماس با ما