تویوتا پریوس جدید با مصرف 1 لیتر در 100 km

0
(0)

تویوتا پریوس پرایم بخشی از هدف خودروساز ژاپنی برای تزریق طراحی احساسی‌تر و سرزنده‌تر به کل تولیدات تویوتا است.

با طول/عرض/ارتفاع برابر با 4645/1760/1470 میلی‌متر، پریوس جدید طویل‌تر، پهن‌تر و کم ارتفاع‌تر از نسل قبلی خود است. به جرئت می‌توان گفت که زوایای اورهنگ طویل شده و نمای جلوی تغییر یافته پریوس جدید به همراه چراغ‌های LED جمع‌وجور نمایی منحصربه‌فرد و متمایز را به این خودرو بخشیده است.

Prius 6 1024x801 تویوتا پریوس جدید با مصرف 1 لیتر در 100 km

یکی از دلایل طراحی خاص این خودرو دست‌یابی به بدنه‌ای آئرودینامیک بوده است. هر خطی که در بدنه دیده می‌شود به خاطر کاهش مصرف سوخت طراحی شده و نقشی مهم را در ضریب درگ 0.25 پریوس جدید بازی می‌کند.

تویوتا همچنین تلاش داشته تا میزان آلایندگی ساخته‌های خود را تا سال 2050 به میزان 90 درصد کاهش دهد و پریوس جدید نیز نشان‌دهنده‌ی قدم جدید این شرکت در این جهت است. این خودرو دارای تکنولوژی‌های درخوری چون سیستم سواری با دو پیشرانه، سیستم هشدار باتری، سقف خورشیدی افزایش‌دهنده‌ی محدوده حرکتی و سیستم تهویه اتوماتیک با پمپ تزریق گاز است.

Prius 3 1024x687 تویوتا پریوس جدید با مصرف 1 لیتر در 100 km

محدوده‌ی حرکتی این خودرو به لطف باتری 8.8 کیلووات بر ساعت جدید 2 برابر نسل قبلی است. علاوه بر این قدرت الکتریکی پریوس جدید به خاطر توسعه‌ی سیستم سواری دو پیشرانه‌ای 83 درصد افزایش یافته است. این سیستم از پیشرانه الکتریکی و ژنراتور برای افزایش قدرت خودرو به 68 کیلووات استفاده می‌کند.

طبق گفته‌ی تویوتا واحد الکتریکی به پیشرانه‌ی آشنای 4 سیلندر بنزینی متصل شده و هدف اصلی آن مصرف سوخت ترکیبی 1 لیتر در هر صد کیلومتر و آلایندگی 22 گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر است.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

بررسی تویوتا آریون 2014

0 (0) اگر خودرویی ایمن و خانوادگی می‌خواهید که از قدرت و امکانات و کیفیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد تویوتا