تویوتا کمری 2018 با چاشنی برق و بنزین

0
(0)

تویوتا کمری در سال 2018 ضرورتا مورد بازطراحی قرار گرفت و این تغییرات شامل نسخه هیبرید نیز می‌شود. ضمن خوشامدگویی به تویوتا کمری هیبرید جدید، بایستی به اطلاعتان برسانیم که این خودرو در باب مصرف سوخت بسیار ارتقا داده شده است. میزان مصرف سوخت بسته به هر تریم متفاوت است اما میزان مصرف نسخه LE که در اینجا مورد بررسی قرار گرفته، به ترتیب در شهر، بزرگراه و سیکل ترکیبی معادل 4.6 و 4.4 و 4.5 لیتر بر صد کیلومتر است. در مقایسه با نسخه مشابه 2017 این ارقام معادل 30 درصد کاهش نشان می‌دهند که مقدار بسیار قابل توجهی محسوب می‌شود. همچنین تریم های SE و XLE درمقایسه با سال پیش در حدود 21 درصد بهینه سازی مصرف سوخت را از خود نشان می‌دهند. میزان مصرف دو تریم مذکور در مدل 2018 برابر 5.3 و 5 و 5.1 لیتر بر صد کیلومتر اعلام شده است.

1132 تویوتا کمری 2018 با چاشنی برق و بنزین

لازم به توضیح نیست که مصرف نسخه هیبریدی کمری در مقایسه با انواع مجهز به پیشرانه احتراق داخلی بسیار کمتر است. میزان مصرف تویوتا کمری مجهز به پیشرانه چهار سیلندر معادل 6.9 و در نمونه شش سیلندر برابر 9.04 لیتر بر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی است. مصرف سوخت کمتر نیازمند پرداخت پول بیشتر است و این یعنی بهای نسخه هیبریدی تریم LE در مقایسه با نمونه مشابه بنزینی در حدود 3,800 دلار گرانتر است.

1133 تویوتا کمری 2018 با چاشنی برق و بنزین

کمری هیبرید در سه تریم LE، SE، XLE روانه بازار شده که نمونه مورد بررسی در این مقاله ارزان‌ترین تریم یعنی نسخه LE است. قیمت پایه این نسخه از مبلغ 28,695 دلار شروع شده و با سفارش تجهیزاتی نظیر: هشدار نقاط کور، مون-روف، شارژ بیسیم تلفن همراه و آینه وسط تاریک شونده، بهای آن تا 31,600 دلار افزایش یافته است.

1134 تویوتا کمری 2018 با چاشنی برق و بنزین

قوای محرکه این خودرو به واسطه نیروگاه چهار سیلندر 2.5 لیتری به همراه دو عدد موتور الکتریکی تامین می‌شود. توان خروجی این پیشرانه معادل 208 اسب بخار است که نسبت به سال قبل معادل 8 واحد قدرتمندتر شده است. باتری تریم LE از نوع جدید لیتیوم-یون بوده و دو تریم دیگر از همان باتری نیکل-متال هیدرید مشابه سال گذشته استفاده می‌نمایند.

1135 تویوتا کمری 2018 با چاشنی برق و بنزین

بواسطه پیشرانه قدرتمند، تویوتا کمری از رانندگی سرحال و بانشاط بهره‌مند شده که این موضوع در انواع پریوس و هیوندای آیونیک کمتر دیده می‌شود. شاسی و سیستم تعلیق تقویت شده هم کیفیت سواری بسیار بهتری نسبت به قبل ارائه می‌دهند. در طی مسافت 1200 کیلومتری با این خودرو، کیفیت سواری آن واقعا درخور تحسین بود.

1136 تویوتا کمری 2018 با چاشنی برق و بنزین

کیفیت متریال بکار رفته در کابین ارزانترین تریم کمری یعنی نسخه LE چندان قابل توجه نیست و تنها در یک قسمت داشبورد از روکش چرمی استفاده شده و سایر نقاط را پلاستیک نسبتا خشک و سطوح ارزان قیمت در برگرفته است. البته از ارزان‌ترین نسخه این خودرو نباید انتظاری بیش از این داشت و برای لذت بردن از کابین باکیفیت کمری، بایستی نسخه XSE را انتخاب نمایید که از کابین نسبتا لوکس و باکیفیت بالایی برخوردار شده است.

1137 تویوتا کمری 2018 با چاشنی برق و بنزین

نمایشگر مرکزی و صفحه نمایشگر سرعت سنج دیجیتال، داده‌های آماری مرتبط با میزان مصرف سوخت خودرو را به دقت نشان می‌دهند. ماده براق و سیاه رنگی که نمایشگر مرکزی را احاطه نموده، علاوه بر باقی ماندن اثر انگشت و گردوخاک بر روی آن، در مواقعی که خورشید مستقیما بر آن بتابد، نور را به چشمان راننده منعکس نموده و باعث آزار وی می‌شود. در سیستم اطلاعات سرگرمی خبری از قابلیت‌های اپل کارپلی و اندرویداتو نیست و در عوض از اپلیکیشن اختصاصی تویوتا یعنی Entune 3.0 در آن بهره گرفته شده است.

1138 تویوتا کمری 2018 با چاشنی برق و بنزین

فضای صندوق عقب به دلیل جابجایی محل قرارگیری باتری به زیر صندلی‌های ردیف عقب، نسبت به گذشته افزایش یافته و معادل نمونه بنزینی شده است. حجم فضای این قسمت برابر با 427.5 لیتر است. تجهیزات ایمنی نظیر هشدار برخورد از جلو، کروز کنترل تطبیق‌پذیر و سامانه کمکی حرکت بین خطوط، در این خودرو به کار گرفته شده که نسبت به قیمت خودرو کاملا مناسب است اما کیفیت پایین کابین که در حد یک خودروی 20 هزار دلاری ارزیابی می‌شود، اجازه هضم بهای بیش از 30هزار دلاری این نسخه از کمری را نمی‌دهد.

1139 تویوتا کمری 2018 با چاشنی برق و بنزین

کمری LE هیبرید خودروی مناسبی است که رانندگی خوب، سواری مطلوب، امکانات کافی، پیشرانه نسبتا پرتوان و از همه مهمتر مصرف سوخت بسیار کمی را ارائه می‌دهد. اگر از جنس کم کیفیت اجزای کابین در نسخه پایه بگذریم، این خودرو یکی از مطلوب‌ترین گزینه‌های هیبریدی موجود در بازار خواهد بود.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

بررسی تویوتا آریون 2014

0 (0) اگر خودرویی ایمن و خانوادگی می‌خواهید که از قدرت و امکانات و کیفیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد تویوتا