تکنولوژی‌های ارتباطی V2V و V2I تویوتا و لکسس

0
(0)

تکنولوژی ارتباطی خودرو به خودرو و خودرو به زیرساخت ظرفیت حفظ جان افراد زیادی را دارد اما سرعت توسعه و عرضه این تکنولوژی نسبتاً کند باقی مانده است. تویوتا و لکسس در تلاش هستند تا این موضوع را تغییر دهند. این دو شرکت برنامه‌های خود برای نصب تکنولوژی یاد شده در خودروها خود تا سال 2021 را اعلام کرده‌اند. خودروهای مورد بحث با سیستم ارتباطات برد کوتاه DSRC که اطلاعات خودرو همانند سرعت و موقعیت را با دیگر خودروها و زیرساخت‌ها به اشتراک می‌گذارند عرضه خواهند شد.

1486 تکنولوژی‌های ارتباطی V2V و V2I تویوتا و لکسس

اطلاعات به‌روز و آنلاین می‌توانند هشدارهایی درباره خطرات پیش رو همچون آب‌وهوای یخبندان، ترافیک شدید و تصادفات را به اطلاع رانندگان برسانند. این اطلاعات بسیار مفید خواهند بود زیرا رانندگان می‌توانند پیش از دیدن یک خطر از آن باخبر شوند.

1487 تکنولوژی‌های ارتباطی V2V و V2I تویوتا و لکسس

تویوتا می‌گوید سیستم DSRC کمپانی از 7 کانال طیف 5.9 گیگاهرتز واقع در سیستم‌های حمل‌ونقل هوشمند استفاده خواهد کرد. این امر به خودروها اجازه می‌دهد تا شارژ داده‌های سلولی را حذف کنند زیرا تکنولوژی یاد شده بر پایه استانداردهای صنعت خودرو ساخته ‌شده و محصولات تویوتا و لکسس خواهند توانست با خودروهای دیگر کمپانی‌ها نیز ارتباط برقرار کنند.

1488 تکنولوژی‌های ارتباطی V2V و V2I تویوتا و لکسس

اگرچه اولین محصولات مجهز به این تکنولوژی در سال 2021 عرضه خواهند شد اما تویوتا و لکسس انتظار دارند اواسط سال 2020 اکثر محصولات از این تکنولوژی بهره ببرند. تویوتا می‌گوید این حرکت به یاد آورنده تلاش‌ها برای نصب سیستم‌های ترمز اضطراری خودکار در اکثر خودروهای بازار آمریکاست. پس از گذشت حدود سه سال از نصب سیستم ترمز خودکار، این سیستم در 92 درصد تمامی محصولات جدید تویوتا و لکسس در آمریکا دیده می‌شود.

منبع: پدال

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

تویوتا سوپرای جدید

0 (0) انتظارها برای دیدار با تویوتا سوپرای جدید واقعاً طولانی شده اما این خودرو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
تماس با ما