معرفی تویوتا پریوس C فیس لیفت

0
(0)

قوای محرکه تغییری نداشته است اما ویژگی های استاندارد جدیدی به پریوس C اضافه شده است که به رانندگان احساس امنیت بیشتری می دهد.

کوچک ترین عضو خانواده ی خودروهای هیبریدی تویوتا در ایالات متحده، پریوس C است که حالا سازنده ی ژاپنی آن را برای سال 2017 مورد فیس لیفت و به روزرسانی قرار داده است. این هاچ بک کوچک برای اولین بار در سال 2012 در ایالات متحده عرضه شد و حالا فیس لیفتی جزئی را تجربه کرده است.

Toyota Prius c 2017 1024 02 معرفی تویوتا پریوس C فیس لیفت

نسخه ی فیس لیفت شده ی پریوس C هم اکنون با اضافه شدن قطعات مشکی رنگی به سپرها جلو و اطراف پروژکتورهای جلو، ظاهر اسپرت تری نسبت به قبل پیدا کرده است. همچنین همین قطعات مشکی رنگ به رکاب های جانبی، سپر عقب و اسپویلر عقب هم اضافه شده اند که ظاهر تهاجمی تری به خودرو بخشیده است. در پریوس C جدید تمامی تیپ ها به صورت استاندارد مجهز به رینگ های آلومینیومی هستند درحالی که قبلاً تنها در تیپ های بالایی به صورت استاندارد عرضه می شد.

Toyota Prius c 2017 1024 0e معرفی تویوتا پریوس C فیس لیفت

اما تغییر بزرگ دیگری که تویوتا در نسخه ی فیس لیفت شده ی پریوس C ایجاد کرده است، ارائه ی یک مجموعه ی ایمنی به عنوان تجهیزات استاندارد برای تمامی تیپ های آن است. یکی از سیستم های این پکیج ایمنی، سیستم ترمز خودکار پیش از برخورد است که تا سرعت 137 کیلومتر در ساعت فعال است. تویوتا ادعا می کند که این سنسورها می توانند پیش از تصادف سرعت خودرو را به 30 کیلومتر در ساعت کاهش دهند. همچنین پیش از فعال شدن ترمزها ابتدا راننده از طریق بوق هشدار آگاه می شود.

Toyota Prius c 2017 1024 07 معرفی تویوتا پریوس C فیس لیفت

یکی دیگر از سیستم های ایمنی پریوس C سامانه ی هشدار خروج از خط است که درصورتی که تشخیص دهد راننده در حال خارج شدن از خط یا مسیر خود است از طریق هشدار شنیداری به او اخطار می دهد؛ و درنهایت سیستم نوربالای خودکار نیز برای این ماشین ارائه شده است که در هنگام شب برای جلوگیری از اختلال در دید دیگر راننده ها، وسایل نقلیه ی دیگر را بررسی کرده و به صورت خودکار نوربالا را خاموش و در زمان مناسب روشن می کند.

Toyota Prius c 2017 1024 08 معرفی تویوتا پریوس C فیس لیفت

قوای محرکه ی پریوس C اما نسبت به قبل تغییری نداشته است و دقیقاً با نمونه های قبلی یکسان است. در این خودرو از یک پیشرانه ی 1.5 لیتری چهار سیلندر استفاده شده که به صورت چرخه ی اتکینسون کار می کند و توانایی تولید 73 اسب بخار قدرت و 111 نیوتن متر گشتاور را دارد؛ اما در کنار این موتور بنزینی، یک موتور الکتریکی هم تعبیه شده که خروجی کل سیستم را به 100 اسب بخار قدرت می رساند. این هاچ بک کوچک هیبریدی در هر صد کیلومتر در شهر 4.9 لیتر، در بزرگراه 5.5 لیتر و در سیکل ترکیبی 5.1 لیتر سوخت مصرف می کند. همچنین در حالت تمام الکتریکی هم می توان 40 کیلومتر را با آن پیمود.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

احتمال استفاده نسل بعدی تویوتا کرولا از پیشرانه‌ ب‌ام‌و

0 (0) در دسامبر سال 2011 توافقنامه‌ای بین تویوتا و ب‌ام‌و برای کار روی برخی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد تویوتا