معرفی رسمی تویوتا کرولا سدان 2020

0
(0)

تیزتر، پیشرفته‌تر و ایمن‌تر
پس از جهانی شدن دوباره‌ی نام کرولا با معرفی نسل جدید نسخه هاچبک و مدل زیبای تورینگ اسپورت، تویوتا با معرفی نسل جدید کرولا سدان کار را تکمیل کرده است.

2141 معرفی رسمی تویوتا کرولا سدان 2020

کرولا سدان جدید که در نمایشگاه خودروی گوانگژوی چین معرفی شده با دو نسخه‌ی متفاوت عرضه خواهد شد. یکی از مدل‌ها که اسپورت نام دارد در آمریکای شمالی عرضه می‌شود و دیگری در چین (با نام لوین)، ژاپن و دیگر نقاط جهان ارائه خواهد شد. مدل عرضه شده در چین، اروپا و دیگر بازارها همچنین نسخه‌ی لوکس‌تر پرستیژ خواهد بود.

2142 معرفی رسمی تویوتا کرولا سدان 2020

دوازدهمین نسل کرولا سدان شباهت‌های فنی و ظاهری زیادی با جدیدترین نسل کرولا هاچبک دارد. این سدان جمع‌وجور بدون آنکه بخواهد جذابیت گسترده‌ی خود بین مشتریان را از دست دهد از ظاهری گیراتر و زاویه‌دارتر مخصوصاً در جلو سود برده و البته باید گفت بخش عقب آن محافظه‌کارتر از مدل هاچبک نشان می‌دهد.

2143 معرفی رسمی تویوتا کرولا سدان 2020

داخل کابین هیچ تفاوتی بین این دو خودرو وجود ندارد و مدل سدان از همان طراحی و تکنولوژی‌های مدل هاچبک سود برده که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به سیستم اطلاعات سرگرمی انتیون 3.0، اپل کارپلی و آمازون الکسا اشاره کرد. مدل‌های پایه‌ی بازار آمریکا دارای صفحه لمسی 7 اینچی خواهند بود درحالی‌که تریم های فول تر دارای صفحه‌نمایش 8 اینچی هستند.

2144 معرفی رسمی تویوتا کرولا سدان 2020

همانند دیگر مدل‌های کرولا، این نسخه سدان بر پایه پلتفرم جدید TNGA بنا شده و طول /عرض/ارتفاع آن به ترتیب برابر با 4640/1780/1435 میلی‌متر بوده و فاصله‌ی بین محورها نیز به 2700 میلی‌متر می‌رسد. فاصله‌ی بین محوری این خودرو نسبت به نسل قبل تغییری نکرده اما کرولا سدان جدید فاصله‌ی بیشتری بین چرخ‌های روبرویی دارد. همچنین اورهنگ جلو کوتاه‌تر و اورهنگ عقب طویل‌تر شده است. ارتفاع این خودرو چند میلی‌تری کمتر شده و ارتفاع کاپوت نیز پایین آمده است تا دید رو به جلوی بهتری ایجاد شود.

2145 معرفی رسمی تویوتا کرولا سدان 2020

تویوتا قول داده معماری جدید این خودرو که شامل سیستم تعلیق چند اتصالی در عقب می‌باشد (نسل پیشین دارای سیستم تعلیق پیچشی بود) دینامیک رانندگی بهتر و راحتی سواری، آرامش و ایمنی بیشتری را به همراه داشته باشد. جزئیات بسیار کمی از قوای محرکه‌ی کرولا سدان 2020 منتشر شده اما تویوتا تأیید کرده پیشرانه 2 لیتری دینامیک فورس و نسخه‌ای هیبریدی در دسترس خواهند بود.

2146 معرفی رسمی تویوتا کرولا سدان 2020

مدل آمریکایی این خودرو سه پیشرانه خواهد داشت. مدل‌های پایه دارای پیشرانه 4 سیلندر 1.8 لیتری 139 اسبی و گیربکس CVT متعلق به نسل پیشین خواهند بود درحالی‌که مدل‌های SE و XSE از پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری جدید کرولا هاچبک با قدرت 169 اسب بخار و گشتاور 210 نیوتون متر سود خواهند برد. مدل XSE تنها با گیربکس CVT ارائه می‌شود درحالی‌که مدل SE را می‌توان با گیربکس 6 سرعته دستی هم سفارش داد.

2147 معرفی رسمی تویوتا کرولا سدان 2020

یک نسخه هیبریدی هم در آمریکا عرضه خواهد شد اما هنوز جزئیات آن مشخص نشده است. اطلاعات بیشتر این خودرو در نمایشگاه لس‌آنجلس 2018 منتشر خواهند شد. فروش کرولا سدان جدید در آمریکا و اروپا از بهار سال 2019 آغاز می‌شود و پس از نیمه دوم همان سال شاهد فروش آن در بیش از 150 کشور خواهیم بود.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

بررسی تویوتا آریون 2014

0 (0) اگر خودرویی ایمن و خانوادگی می‌خواهید که از قدرت و امکانات و کیفیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد تویوتا