مقایسه تویوتا پریوس با کیا نیرو

0
(0)

کیا اولین خودروی هیبریدی خود را به بازار فرستاده و تویوتا پریوس را در مقابل خود می‌بینید. آیا نیرو می‌تواند در برابر پیشروی تثبیت‌شده‌ی این کلاس شانسی برای خود قائل باشد؟

پس از شروعی کند در زندگی، خودروهای هیبریدی نهایتاً قلب خریداران بیشتری را به دست آورده‌اند؛ بنابراین جای تعجب زیادی نیست که کیا نهایتاً پوشش‌ها را از اولین مدل تولیدی بنزینی-الکتریکی خود کنار زده است. این خودرو نیرو Niro نامیده می‌شود و بیش از آنکه مدلی بر پایه‌ی نسخه‌های عادی باشد، خودرویی مستقل محسوب می‌گردد. نیرو در جایگاهی بین هاچبک Cee’d و شاسی‌بلند اسپورتیج قرار می‌گیرد و از نسبت‌های یک کراس اوور بهره مند است. درحالی‌که آلایندگی 88 گرم در هر کیلومتر این خودرو کمی زیاد به نظر می‌آید اما کیا با ارزش مناسب و تجهیزات استاندارد زیاد این نقیصه را جبران کرده است.

Kia Niro vs Toyota Prius 02 765x510 مقایسه تویوتا پریوس با کیا نیرو

خب آیا کیا تلاش کافی را انجام داده تا مطمئن شود که اولین مدل هیبریدی خود مستقیماً به صدر کلاس راه پیدا می‌کند؟ به منظور فهمیدن این موضوع ما کیا نیرو را در برابر تویوتا پریوس بنزینی-الکتریکی قرار داده‌ایم.

چهارمین نسل تویوتا پریوس ترکیب کاملی از کارایی، هیجان رانندگی و هزینه‌های پایین سواری را می‌خواهد ارائه دهد. با ما همراه باشید تا بفهمید که کدام خودرو بر دیگری فائق می‌آید.

شاخ‌ به‌ شاخ

آئرودینامیک
به منظور تلاش برای افزایش راندمان و کارایی، هر دو خودروی هیبرید ما طراحی مخصوص برای عبور از میان لایه‌های هوا با کمترین حد مقاومت ممکن را داشته‌اند. ضریب درگ تویوتا به‌طور احساس‌برانگیزی عدد 0.24 است که در حال حاضر از همه‌ی خودروهای تولیدی کمتر است. نیرو نیز با ضریب درگ 0.29 از خودروهایی همچون مرسدس بنز E کلاس آئرودینامیک تر نشان می‌دهد.

تطبیق‌پذیری
با وجود اینکه هر دو خودرو نوع بدنه‌های متفاوتی دارند اما هر دو در بحث فضا نزدیک به هم عمل کرده‌اند. صندوق بار 373 لیتری کیا کمی بزرگ‌تر است اما دسترسی به آن به آسانی تویوتا صورت نمی‌پذیرد. درحالی‌که هر دو خودرو فضای پای عقب مشابهی دارند، سرنشینان بلندقدتر از فضای سر بیشتری در کیا بهره‌مند خواهند بود.

گیربکس
تویوتا از گیربکس CVT ثابت‌شده‌ی خود در جدیدترین نسل پریوس استفاده کرده است. این گیربکس به خوبی با پیشرانه‌ی پریوس هماهنگ بوده و برای نگه داشتن بهترین دور پیشرانه به منظور تأمین حداکثر قدرت و بهترین راندمان طراحی شده است. گیربکس 6 سرعته دوکلاچه ی کیا پاسخگوتر است اما کمی نامنظم نشان می‌دهد.

قضاوت نهایی

رتبه‌ی اول: تویوتا پریوس

Toyota Prius 16 538x358 مقایسه تویوتا پریوس با کیا نیرو

در نتیجه‌گیری نهایی پریوس برتری نسبی را از آنِ خود کرد. تویوتا با عرضه‌ی نسل چهارم پریوس تمامی نواقص مدل‌های قبلی را برطرف کرده و این مدل را بر پایه‌ی نقاط قوت مدل‌های قبلی ساخته است. استایل آینده‌نگرانه و کابینی فضایی شاید باب میل همه‌ی افراد نباشد اما کاربردی بودن، هزینه‌های کم و تجهیزات مناسب از پریوس خودرویی قابل مثل همیشه ساخته‌اند.

رتبه‌ی دوم: کیا نیرو

Kia Niro 20 538x358 مقایسه تویوتا پریوس با کیا نیرو

با وجود خودروهای هیبریدی با شکل و شمایل متفاوت در بازار، کیا مدلی بنزینی-الکتریکی ساخته که نشانی از موارد یاد شده ندارد. هرچند کیا نیرو خودروی جادار و با تجهیزات زیادی است که ارزش نگاه خریدار را دارد اما نمی‌تواند در برابر نقاط قوت پریوس قد علم کند و البته آلایندگی آن برای چنین خودرویی چندان خوب نیست.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

احتمال استفاده نسل بعدی تویوتا کرولا از پیشرانه‌ ب‌ام‌و

0 (0) در دسامبر سال 2011 توافقنامه‌ای بین تویوتا و ب‌ام‌و برای کار روی برخی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد تویوتا