نسل جدید تویوتا سنچوری، پرچم‌داری مدرن با استایلی کلاسیک

1
(1)

کمتر از یک ماه دیگر به زمان برگزاری نمایشگاه خودروی توکیو در تاریخ 25 اکتبر برابر با 3 آبان باقیمانده است. مطمئناً بخش عمده‌ای از این نمایشگاه به معرفی خودروهای جدید ژاپنی اختصاص داشته و خودروسازان این کشور حضور قدرتمندی در نمایشگاه خانگی‌شان خواهند داشت؛ بنابراین از هم‌اکنون تعدادی از محصولات جدید این شرکت‌ها پیش از رونمایی رسمی در توکیو در حال معرفی هستند. یکی از این خودروها، نسل سوم سدان لوکس تویوتا سنچوری است که حالا پیش از اولین نمایش عمومی در نمایشگاه توکیو معرفی شده است. این خودرو بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین سدان تویوتا بوده و در اصل سدان پرچم‌دار این شرکت محسوب می‌شود اما فقط در بازار داخلی ژاپنی عرضه می‌گردد.

231 1024x768 نسل جدید تویوتا سنچوری، پرچم‌داری مدرن با استایلی کلاسیک

در نسل جدید سنچوری همچنان استایل جعبه‌ای شکل کلاسیک قبلی حفظ شده و در اصل تویوتا از طراحی تکاملی در آن استفاده کرده است اما بااین‌حال ابعاد آن نسبت به قبل افزایش یافته است؛ بنابراین حالا سنچوری جدید 5.33 متر طول، 1.93 متر عرض و 1.50 متر ارتفاع دارد درحالی‌که فاصلهٔ محوری آن‌هم به 3.09 متر رسیده است. به همین دلیل ورود و خروج به سنچوری راحت‌تر صورت می‌گیرد چراکه ارتفاع درهای آن بیشتر شده و درهای عقب آن نیز بزرگ‌تر از قبل شده‌اند. به‌طورکلی، نسل جدید سنچوری علیرغم برخورداری از استایلی جعبه‌ای شکل، جذابیت خاص خود را دارد.

232 1024x768 نسل جدید تویوتا سنچوری، پرچم‌داری مدرن با استایلی کلاسیک

اما وجود ظاهر کلاسیک به این معنا نیست که سنچوری خودرویی قدیمی باشد زیرا این سدان لوکس ژاپنی با وجود نمای کلاسیکش، به جدیدترین فناوری‌های تویوتا مجهز شده است. لیست تجهیزات و تکنولوژی‌های سنچوری 2018 بسیار طولانی است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به طیف گسترده‌ای از سیستم‌های ایمنی و تجهیزات کمک‌راننده، چراغ‌های جلوی LED تطبیقی و سیستم کنترل نویز فعال اشاره کرد. همچنین برای تضمین ارائهٔ سواری کاملاً نرم و بدون تکان، تویوتا تعلیق این سدان لوکس پرچم‌دار را به‌طور خاص تنظیم کرده و لاستیک‌های جدیدی را هم برای آن توسعه داده است که نه‌تنها راحتی سواری را افزایش و ارتعاشات سطح مسیر را کاهش می‌دهد که سروصدای کمتری هم ایجاد می‌کنند.

233 1024x768 نسل جدید تویوتا سنچوری، پرچم‌داری مدرن با استایلی کلاسیک

افزایش ابعاد و فاصلهٔ محوری در سنچوری جدید به این معنا است که کابین آن جادارتر از همیشه شده است؛ بنابراین برای سرنشینان عقب فضای پای بسیار زیادی وجود دارد درحالی‌که فضای سر آن‌ها نیز افزایش یافته است. در عقب همچنین دو صندلی شخصی بسیار عریض و راحت تعبیه شده که در تیپ‌های پایینی از نوع پشمی و در تیپ‌های گران‌تر چرمی هستند. بعلاوه این صندلی‌های به‌صورت الکتریکی تنظیم شده و به ماساژور هم مجهز هستند. در بین دو صندلی عقب نیز یک پانل LCD تعبیه شده که از طریق آن‌ها بسیاری از قسمت‌های خودرو مانند سیستم صوتی و تهویه قابل‌ کنترل هستند و تنظیم صندلی‌ها نیز از طریق همین نمایشگر صورت می‌گیرد. علاوه بر این، تویوتا در داخل کابین این سدان لوکس خود از متریال با کیفیت بالایی استفاده کرده و در آن یک سیستم صوتی پریمیوم با 20 بلندگو و همین‌طور سیستم اطلاعاتی-سرگرمی برای سرنشینان عقب را هم ارائه نموده است.

234 1024x768 نسل جدید تویوتا سنچوری، پرچم‌داری مدرن با استایلی کلاسیک

در بخش پیشرانهٔ نسل سوم سنچوری هم تغییر بزرگی روی داده است زیرا نسل قبلی که از سال 1997 به بازار آمده بود، از یک پیشرانهٔ V12 استفاده می‌کرد اما در نسل جدید به‌منظور دستیابی به کمترین مصرف سوخت در این کلاس، موتور دوازده سیلندر قبلی جای خودرو را به یک قوای محرکهٔ هیبریدی با پیشرانهٔ 5 لیتری V8 داده است. فعلاً جزئیات دیگری از قوای محرکهٔ نسل سوم سنچوری اعلام نشده است اما پیشرانهٔ درون‌سوز آن 2UR-FSE نام دارد که این یعنی همان پیشرانهٔ مورداستفاده در لکسس LS600h قدیمی است. این موتور در لکسس مذکور 400 اسب بخار قدرت و 520 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد. همان‌طور که گفته شد، نسل سوم تویوتا سنچوری در تاریخ 3 آبان در کنار دیگر سدان لوکس این شرکت یعنی نسخهٔ کانسپت نزدیک به تولید مدل کراون در نمایشگاه خودروی توکیو به نمایش درخواهد آمد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

احتمال استفاده نسل بعدی تویوتا کرولا از پیشرانه‌ ب‌ام‌و

0 (0) در دسامبر سال 2011 توافقنامه‌ای بین تویوتا و ب‌ام‌و برای کار روی برخی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد تویوتا