هاچبک داغ تویوتا کرولا GR در راه است…

0
(0)

تویوتا ما را سورپرایز می‌کند؟!
هر زمان که هاچبکی جدید معرفی می‌شود یک سؤال مهم به ذهن متبادر می‌شود: آیا نسخه اسپورت تر و داغ از این هاچبک ساخته خواهد شد؟ به نظر می‌رسد که درباره تویوتا کرولا هاچبک جدید بیشتر بحث “زمان” مطرح است تا مسائل دیگر.

1320 هاچبک داغ تویوتا کرولا GR در راه است…

خودروی مورد بحث احتمالاً نام GR را به همراه خواهد داشت. نسخه اسپورت کرولا هاچبک GR یک پله پایین‌تر از نسخه GRMN قرار خواهد گرفت. تا به اینجا تنها یاریس با نشان GRMN معرفی شده است. البته احتمال استفاده از پیشرانه‌ای با قدرت بیشتر وجود دارد. البته که کرولا هاچبک باید در برابر رقبایی همچون فولکس‌واگن گلف GTI، هیوندای i30 N و نسل جدید فورد فوکوس ST حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

1321 هاچبک داغ تویوتا کرولا GR در راه است…

مدل تولید محدود یاریس GRMN از پیشرانه 4 سیلندر 1.8 لیتری سوپرشارژردار استفاده می‌کند. این پیشرانه که قدرت 209 اسب بخاری دارد با همکاری گیربکس 6 سرعته دستی نیروی خود را به چرخ‌های جلویی می‌فرستد. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت و حداکثر سرعت این خودرو به ترتیب برابر با 6.3 ثانیه و 230 کیلومتر در ساعت می‌باشد.

1322 هاچبک داغ تویوتا کرولا GR در راه است…

هانلی به این نکته هم اشاره داشته که کرولا GR احتمالاً در سه سال آینده به بازار استرالیا وارد خواهد شد اما احتمال عرضه زودتر آن در بازارهای دیگر وجود دارد. احتمال استفاده از پیشرانه یاریس GRMN یا پیشرانه‌ای دیگر در کرولا GR وجود دارد. انتظار می‌رود این خودرو از سیستم تعلیق سفت‌تر، ترمزهای قوی‌تر و پکیج آئرودینامیک متفاوت سود ببرد.

1323 هاچبک داغ تویوتا کرولا GR در راه است…

با این تفاسیر اگر تویوتا اقدام به ساخت نسخه GRMN بکند تعجب نخواهیم کرد. این خودرو با قدرت 300 اسب بخار یا بیشتر می‌تواند رقیبی تمام‌عیار برای هوندا سیویک تایپ R باشد. در هر حال فعلاً از احتمال بالای تولید نسخه GR خوشحال هستیم. حدود یک دهه از آخرین حضور تویوتا در کلاس هاچبک های کامپکت اسپورت می‌گذرد. تویوتا در آن زمان کرولا T-Sport با قدرت 189 اسبی را عرضه می‌کرد. این خودرو بین سال‌های 2002 تا 2005 تولید شد و البته نسخه تولید محدودی با نام TTE هم در سال‌های 2006 و 2007 عرضه شد که قدرت 215 اسب بخاری داشت.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

معرفی تویوتا Concept-i در نمایشگاه CES

0 (0) تویوتا در نمایشگاه CES امسال در لاس‌وگاس کانسپت فوق‌العاده‌ای را با نام Concept-i …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
تماس با ما