پایان تولید و عرضهٔ تویوتا اونسیس در اروپا

0
(0)

چندی پیش تویوتا اعلام کرد که به‌زودی به عرضهٔ سدان میان سایز اروپایی خود یعنی اونسیس پایان داده و کمری هیبریدی را جایگزین آن خواهد کرد. حال خبر رسیده که این خودرو از لیست محصولات تویوتا در بریتانیا حذف شده است و بنابراین ازاین‌پس امکان خرید اونسیس در بریتانیا وجود نخواهد داشت. علاوه بر این، گفته شده طی هفته‌های آیندهٔ تولید این خودرو به‌طور کامل پایان خواهد یافت. اونسیس در کارخانهٔ تویوتا در شهر دربی‌شیر انگلستان تولید می‌شد.

1979 پایان تولید و عرضهٔ تویوتا اونسیس در اروپا

البته هرچند تولید اونسیس به‌زودی پایان میابد اما هنوز تعداد زیادی از آن در نمایندگی‌های فروش تویوتا وجود دارد و همچنان در دیگر کشورهای اروپایی مانند آلمان، بلژیک و اتریش عرضه خواهد شد اما این سدان میان سایز از وب‌سایت‌های محلی تویوتا مانند فرانسه، ایتالیا و اسپانیا حذف شده است. قیمت اونسیس اما در آلمان از 31,590 یورو آغاز می‌شود.

1980 پایان تولید و عرضهٔ تویوتا اونسیس در اروپا

در اوایل سال جاری نیز تویوتا به عرضهٔ نسخهٔ دیزلی کراس‌اوور رافور در اروپا پایان داد و بنابراین این خودرو صرفاً در نسخه‌های بنزینی و هیبریدی قابل خریداری است. همین شیوه برای نسل جدید رافور که در سه‌ماههٔ نخست سال آینده در اروپا عرضه خواهد شد هم اعمال می‌گردد. از سوی دیگر، یکی دیگر از محصولات تویوتا که اخیر از بازار اروپا کنار رفته است، مینی‌ون کامپکت ورسو است که با توجه به فروش پایین، تویوتا به عرضهٔ آن در اروپا پایان داده است.

1981 پایان تولید و عرضهٔ تویوتا اونسیس در اروپا

اما همان‌طور که اشاره شد، سدان میان سایز کمری پس از غیبتی چهارده‌ساله، به‌زودی در سال آینده به بازار اروپا بازخواهد گشت. البته این خودرو صرفاً در نسخهٔ هیبریدی در اروپا عرضه می‌شود. تویوتا هنوز مشخصات کامل نسخهٔ اروپایی کمری هیبریدی را اعلام نکرده اما احتمالاً این خودرو با همان قوای محرکه‌ای که در آمریکای شمالی عرضه می‌شود در اروپا هم ارائه خواهد شد. کمری هیبریدی که هم‌اکنون در آمریکای شمالی عرضه می‌گردد مجهز به یک پیشرانهٔ 2.5 لیتری چهار سیلندر بنزینی با 206 اسب بخار قدرت به همراه یک موتور الکتریکی با 120 اسب بخار قدرت مجهز است.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

معرفی تویوتا Concept-i در نمایشگاه CES

0 (0) تویوتا در نمایشگاه CES امسال در لاس‌وگاس کانسپت فوق‌العاده‌ای را با نام Concept-i …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
تماس با ما