خاتمه تولید سه‌گانه تویوتا آیگو

0
(0)

ظاهراً تویوتا و پژو-سیتروئن تا سال 2021 تولید خودروهای کوچک شهری خود را متوقف خواهند کرد اما بجای آن روی تولید محصولات تجاری سبک همکاری و تمرکز خواهند کرد. روزنامه‌ی فرانسوی Les Rchps گزارش کرده تویوتا سهام پژو-سیتروئن در جوینت ونچر تشکیل شده را خواهد خرید و تأسیسات کولین جمهوری چک را به فهرست تأسیسات ساخت خود اضافه خواهد کرد.

2235 خاتمه تولید سه‌گانه تویوتا آیگو

این دو خودروساز بجای تولید خودروهای کوچک شهری روی تولید خودروهای تجاری سبک در فرانسه و اسپانیا تمرکز خواهند کرد. پژو-سیتروئن اقدام به مونتاژ این خودروها برای تویوتا در تأسیسات سولنورد فرانسه خواهد کرد. تأسیسات پژو-سیتروئن در ویگوی اسپانیا نیز محصولاتی برای تویوتا تولید خواهد کرد.

2236 خاتمه تولید سه‌گانه تویوتا آیگو

تویوتا و پژو-سیتروئن در سال 2001 همکاری با یکدیگر را آغاز کردند و تصمیم گرفتند به‌صورت مشترک اقدام به تولید خودرویی شهری و کوچک نمایند. نتیجه‌ی این جوینت ونچر تولید تویوتا آیگو، پژو 108 و سیتروئن C1 بود. این سه خودرو به غیر از برخی شاخصه‌های طراحی دارای اشتراکات بسیار زیادی بودند. اولین نسل این خودروها در سال 2005 و در تأسیسات کولین جمهوری چک تولید شدند. این سه خودرو هم‌اکنون در دومین نسل خود قرار دارند و اخیراً نیز مدل‌های فیس لیفت آن‌ها با آلایندگی کمتر و تکنولوژی‌های جدید معرفی شده‌اند.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

تیزر مرموز تویوتا FT-AC کانسپت

3 (2) در سی ام نوامبر تویوتا یک خودروی مفهومی شاسی‌بلند و آفرود با نام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
تماس با ما