معرفی خانوادۀ به‌روز شدۀ تویوتا TRD Pro در نمایشگاه شیکاگو

0
(0)

تویوتا رسماً در نمایشگاه شیکاگو نمونه‌های بروز شده از سری TRD Pro خود را معرفی کرده است که شامل مدل‌های فورانر، تاندرا و تاکوما می‌شود. طی این به‌روزرسانی، هر سه عضو خانوادهٔ TRD مجهز به کمک‌فنرهای فاکس شده‌اند که برای هر مدل به‌طور خاص تنظیم شده است. این کمک‌فنرهای آفرود جدید از جنس آلومینیوم بوده و دارای پیستون‌های 46 میلی‌متری هستند. همچنین فنرهای TRD نیز به‌طور ویژه تنظیم شده‌اند تا هم راحتی سواری مناسبی را فراهم کنند و هم فاصلهٔ موردنیاز از سطح زمین را ایجاد کنند.

963 معرفی خانوادۀ به‌روز شدۀ تویوتا TRD Pro در نمایشگاه شیکاگو

تنظیمات تعلیق عقب اما به نوع خودرو بستگی دارد به‌نحوی‌که تاندرا به فنرهای شمش آفرود، فورانر به فنرهای پیچشی آفرود و تاکوما به فنرهای شمش پیشرفته مجهز شده است. علاوه بر این، از کمک‌ها با استفاده از گردگیرهای TRD در برابر گردوغبار حفاظت بیشتری به عمل آمده است درحالی‌که برای محافظت از کمک‌فنرهای عقب در مدل فورانر، یک سپر محافظ در نظر گرفته شده است. در ادامهٔ این مطلب اما به‌صورت مجزا به تغییرات و بهسازی‌های هر یک از خودروهای سری TRD Pro می‌پردازیم.

964 معرفی خانوادۀ به‌روز شدۀ تویوتا TRD Pro در نمایشگاه شیکاگو

ارتفاع این مدل به میزان 5 سانتیمتر افزایش پیدا کرده و همچنین فضای نوسان چرخ‌ها نیز 3.8 سانتیمتر بیشتر شده است. علاوه بر این، تاندرا به رینگ‌های 18 آلومینیومی فورج‌کاری شدهٔ BBS سبک‌وزن مجهز شده که با لاستیک‌های آلترین میشلن 275 پوشیده شده‌اند. برای قسمت جلویی خودرو نیز چراغ‌های مه شکن جدیدی در نظر گرفته شده و چراغ‌های جلو نیز از نوع LED با تریم مشکی‌رنگ هستند. جلوپنجرهٔ جدید و دریچهٔ روی کاپوت هم از دیگر تفاوت‌های ظاهری تاندرا TRD Pro است. کابین این خودرو نیز با آرم TRD Pro در صندلی‌های چرمی، کف‌پوش‌ها و کنسول میانی به همراه دوخت برجستهٔ قرمزرنگ تزئین شده است.

965 معرفی خانوادۀ به‌روز شدۀ تویوتا TRD Pro در نمایشگاه شیکاگو

به لطف استفاده از کمک‌های فاکس و فنرهای ویژهٔ TRD، ارتفاع این مدل 2.5 سانتیمتر از سطح زمین افزایش پیدا کرده درحالی‌که فاصلهٔ عرضی محورها نیز 2.5 سانتیمتر بیشتر شده است. تاکوما همچنین به رینگ‌های 16 اینچی آلیاژی مشکی‌رنگ TRD مجهز شده که با لاستیک‌های آلترین 265 گودیر پوشیده شده‌اند. این پیکاپ آفرود در بیرون هم از قاب‌های مشکی‌رنگ در اطراف چراغ‌های جلو و عقب و مه شکن‌ها برخوردار شده و سر اگزوزها نیز با کروم مشکی تزئین شده‌اند. علاوه بر این، تاکوما TRD Pro تنها عضو این خانواده است که به یک ورودی هوا روی ستون A مجهز شده است. این ورودی هوا، در هنگام وجود گردوخاک، هوای تمیز را به موتور می‌رساند. همان‌طور که گفته شد، در بخش زیرین تاکوما نیز یک سپر محافظ جهت حفاظت از قطعات حیاتی در نظر گرفته شده است که روی آن نشان TRD به رنگ قرمز نقش بسته است. کابین این ماشین هم فضای خوبی برای ماجراجویی است چراکه ناوبری به‌صورت استاندارد به‌عنوان بخشی از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خودرو ارائه شده و یک ساب ووفر هم برای بهبود کیفیت سیستم صوتی تعبیه شده است. صندلی‌های خودرو نیز دارای روکش چرمی هستند که نشان TRD روی آن‌ها و همین‌طور روی پشت‌سری‌ها و کف‌پوش‌ها دوخته شده است.

966 معرفی خانوادۀ به‌روز شدۀ تویوتا TRD Pro در نمایشگاه شیکاگو

و نهایتاً اس‌یووی فورانر نیز ارتقاء‌های مشابه برادران پیکاپش را تجربه کرده است به‌نحوی‌که کمک‌فنرهای جدید موجب افزایش 2.5 سانتیمتری ارتفاع خودرو شده و فضای نوسان چرخ‌ها نیز 2.5 سانتیمتر افزایش پیدا کرده است. سایر ویژگی‌های این ماشین نیز شامل ریل‌های روی سقف، رینگ‌های آلیاژی مشکی مات 17 اینچی می‌شود که با لاستیک‌های 265 نیتو آلترین پوشیده شده‌اند و فاصلهٔ عرضی محورهای خودرو را 2.5 سانتیمتر افزایش داده‌اند. در داخل فورانر نیز تریم مشابهی با تاندرا و تاکوما با نشان‌های TRD کار شده و ناوبری در آن‌هم استاندارد است.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

تویوتا سوپرای جدید

0 (0) انتظارها برای دیدار با تویوتا سوپرای جدید واقعاً طولانی شده اما این خودرو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
تماس با ما