5 نکته که تویوتا تاکوما TRD Pro را خاص می‌سازند

3
(2)

داستان اگرچه که مدل‌های توندا و 4 رانر تویوتا با پکیج TRD Pro نیز در دسترس هستند اما تویوتا تاکوما 2017 به لطف قطعات منحصربه‌فرد آفرود، خود را از این دسته جدا می‌کند. البته استفاده از این قطعات جثه‌ی کوچک تاکوما را تحت تاثیر قرار نداده و این خودرو برای عبور از مسیرهای صعب‌العبور و سخت ایده آل است.
خب بیایید ببینیم تویوتا تاکوما TRD Pro چه تفاوت‌هایی با نسخه‌ی عادی این خودرو دارد.

00 5 نکته که تویوتا تاکوما TRD Pro را خاص می‌سازند

سیستم تعلیق منحصربه‌فرد
تاکوما از مجموعه شوک‌های 2.5 اینچی Fox استفاده می‌کند. این امر باعث می‌شود شاهد سواری نسبتاً سفت در جاده و البته سیستم تعلیقی نرم باشیم که به خوبی از ناهمواری‌ها رد می‌شود. فنرهای جدید و بالا بردن ارتفاع سیستم تعلیق به اندازه‌ی 1 اینچ باعث جذاب‌تر شدن این خودرو شده است. بهتر از همه اینکه ظرفیت یدک کشی خودرو خیلی کاهش نیافته و با اندکی نزول به 2903 کیلوگرم رسیده است.

001 5 نکته که تویوتا تاکوما TRD Pro را خاص می‌سازند

تویوتا می‌داند که مدل‌های مخصوصش باید ظاهری خاص داشته باشند و از این نظر تاکومای ما ناامیدکننده نیست. جلوپنجره‌ی خودرو با نوشته‌ی TOYOTA نیم‌نگاهی به گذشته داشته و نشان‌های TRD Pro ظاهری خشن را به ارمغان آورده‌اند. هود جدید روی کاپوت تکمیل کننده‌ی نمای جلو بوده اگرچه که کاربردی نیست.
در داخل کابین می‌توان نشان TRD Pro را روی صندلی‌ها و کف‌پوش‌ها دید.
چراغ‌های LED    
به منظور بهبود گشت‌وگذار شبانه تیم تویوتا مجموعه‌ای از چراغ‌های آفرود LED را در بخش جلویی تاکوما نصب کرده است. شاید کوچک به نظر برسند اما در شب عملکرد خوبی دارند.

002 5 نکته که تویوتا تاکوما TRD Pro را خاص می‌سازند

دستی است!
این روزها یافتن پیکاپ تراکی با گیربکس دستی کاری سخت و حتی یافتن مدلی مخصوص آفرود با این نوع گیربکس سخت‌تر است؛ اما برای آن‌هایی که دنبال آفرودری دستی هستند تویوتا در اختیار شماست. تاکوما پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3.5 لیتری خود را با گیربکس 6 سرعته ی دستی یا اتوماتیک ارائه می‌کند.

004 5 نکته که تویوتا تاکوما TRD Pro را خاص می‌سازند

ویژگی‌های تخصصی
اگرچه که این ویژگی‌ها تنها منحصر به مدل‌های TRD Pro نیستند اما تویوتا برخی ویژگی‌های متفاوتی دارد که به آفرود کمک می‌کند. اگر گیربکس اتوماتیک را انتخاب کنید شما سیستم کرال کنترل و MTS (حالت چند زمینی) را دریافت می‌کنید. سیستم MTS نرم‌افزار تعویض دنده، گاز، کنترل کشش را با توجه به نوع زمین تنظیم خواهد کرد اما چیزی که واقعاً خاص است سیستم کرال کنترل خواهد بود. این سیستم به شما اجازه می‌دهد تا پدال گاز و ترمز را فراموش کرده و تنها روی فرمان تمرکز کنید. تاکوما به دقت کنترل اوضاع را در دست دارد. در مدل مجهز به گیربکس دستی نمی‌توان سیستم‌های کرال کنترل و MTS را دید اما چیزی تقریباً مساوی و مفید برای آفرود را خواهید داشت: لغو استارت کلاچ. این امر به شما اجازه می‌دهد تا در دنده تاکوما را روشن کنید. این سیستم از حرکت رو به عقب خودرو جلوگیری کرده و برای زمان‌هایی که در زمینی گلی یا تپه‌ای لغزنده گیر کرده‌اید فوق‌العاده است.00GT

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

احتمال استفاده نسل بعدی تویوتا کرولا از پیشرانه‌ ب‌ام‌و

0 (0) در دسامبر سال 2011 توافقنامه‌ای بین تویوتا و ب‌ام‌و برای کار روی برخی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!
Call Now Buttonتماس با ما